Het merk Corso Sint Jansklooster zit in de lift. Steeds vaker vinden internationale bezoekers en media de weg naar ons evenement.
Internationale aandacht
Volgens een enquête van de provincie Overijssel kwam in 2022 ongeveer 12% van onze bezoekers uit het buitenland. Iets waar Ronnie Rook van de PR-commissie van Corso Sint Jansklooster niet van opkijkt. “Voor dit jaar verwachten we zelfs een forse toename van dit percentage, want we hebben veel busarrangementen vanuit Duitsland. Bovendien krijgen we veel media-aandacht in diverse Duitse regionale kranten.” Enkele voorbeelden van die aandacht zijn hier na te lezen:
https://www.niederrhein-nachrichten.de/2023/08/05/sommerlicher-blumencorso/
https://www.nrz.de/region/niederrhein/tickets-fuer-blumencorso-zu-gewinnen-id239089485.html
https://www.stadtanzeiger-borken.de/nachrichten/Stadtanzeiger-verlost-E-Tickets-487912.html
“Wij weten ondertussen dat de combinatie tussen aandacht voor het corso en het weggeven van enkele gratis toegangskaarten, een gouden combinatie is in Duitsland. We zien de reacties en alle aandacht in rap tempo toenemen”, geeft Ronnie aan.
Internationaal bezoek
Naast de internationale aandacht, hebben we dit jaar ook een groot aantal internationale bezoekers. Zo komen er vanuit de samenwerkingen met met Batalla de Flores uit Laredo, Spanje (https://www.batalladeflores.net), het Amerikaanse Rose Parade uit Pasadena, California (https://tournamentofroses.com/) en het Amerikaanse Portland Rose Festival in Portland, Oregon (https://www.rosefestival.org/), een aantal buitenlandse gasten.
“Ook zien we dat er in onze online ticketshop relatief veel tickets worden verkocht in Scandinavië, India en Zuid-Amerika. Deze laatste twee zullen veelal te maken hebben met de regionale samenwerkingen, die we hebben op het gebied van recreatie en toerisme (o.a. met Giethoorn). Deze mensen combineren het corso vaak met een bezoek aan Giethoorn, ook onderdeel van Nationaal Park Weerribben-Wieden”, vertelt Ronnie.
Aankomende donderdag vindt de jaarlijkse ‘behind the scenes tour’ plaats, waarbij deelnemers langs een aantal corsotenten gaan op de donderdagavond voor het corso. Ook dit gezelschap is zeer internationaal. “Er zijn gasten uit onder andere Zweden, India, Amerika, Engeland, Duitsland en Sint Maarten. Het is voor ons de ultieme vorm van het bouwen aan een steeds sterker wordend merk”, besluit Ronnie Rook.”